Rozhovor s manažerem obchodních jednotek
Rozhovor s manažerem obchodních jednotek a neknižního sortimentu
Ján Bartoš
Honzo, vzhledem k tomu, jakou pozici ve firmě máš, dostane se ti jednoho privilegia.
Ano? Jakého?
Tohle bude první rozhovor v Dobro.druhovi, který nebude vůbec o knížkách. Jako manažer neknižního sortimentu máš tuším na starosti trochu jiné věci…
Ano, to je pravda. Mám na starosti neknižní sortiment na našem e‑shopu a prodejnách. Zaměřuji se na deskové hry, kancelářský a papírenský sortiment a také na všechno, co potřebujete k balení vánočních dárků. Zajišťuji, abychom měli všeho dostatek a aby zákazníci měli stále co nejpestřejší výběr. Navíc náš sortiment stále rozšiřujeme, nasloucháme přáním zákazníků.
To zní jako docela pestrá sbírka zboží. Dá se tedy bez nadsázky říci, že dárky z Knihy Dobrovský může najít pod stromečkem i absolutní nečtenář.
Jasně! Beru to tak, že jsme obchod s příběhy, takže u nás najdete i fanouškovský sortiment jako například Funko POP a Mini Co. figurky, ale i ty nejnovější deskové hry, kde se snažíme našim zákazníkům přinášet to nejlepší, co je na trhu k dispozici. Za poslední dobu bych doporučil herní hity jako Desítka, Výbušná koťátka, a nebo rodinnou hru – Gump.
Zmínil jsi Funko POP, mohl bys nám prozradit, jakou figurku by sis přál a ještě neexistuje?
Tak kdybych si měl vybrat, tak by to byl Juraj Jánošík (směje se).
Jsi původem ze Slovenska, ale pokud vím, bydlíš kousek za Prahou. Vzhledem ke tvému zaměření bych měl trochu obavy, že ti budou před vraty stát maminky s prosbou, abys jim pomohl plnit seznamy přání pro Ježíška…
Vidíš, to mě nenapadlo, tenhle problém se sousedkami jsem ještě neměl (směje se). Zatím ale musím říct, že mám co dělat i se seznamem přání pro své děti…
Nepovídej. Jsou hodně hravé? Inspiruj, prosím, naše čtenáře nějakými tipy na dětské hry, třeba i z vlastní zkušenosti.
Jsou! Jinak u nás nejvíc boduje Kouzelné čtení s elektronickou tužkou od Albi. A pak je to i LEGO, u kterého doufám, že se nám podaří v příštím roce navázat spolupráci. Rádi bychom zákazníkům nabídli zajímavé stavebnice i u nás v prodejnách a e‑shopu.
Tak to tě čekají do příštího roku pěkné výzvy! Při zmínce o tužce jsem se na chvilku vrátil do svých školních let. Osobně jsem se v tužkách a propiskách nikdy nevyznal. Jaký je ten trik?
No musím říct, že vyznat se ve veškerém sortimentu je nadlidský úkol. Kdybych o tom měl vyprávět, budeme tu dlouho. Proto mám v týmu dva super kolegy, Martina a Mariku, kteří mi s tím pomáhají. Případně se běž podívat do našich papírnictví Familio – kromě tří prodejen v Praze máme papírnictví i v Kolíně a Hradci Králové. Tam znají naše prodavačky úplně všechno a ty tužky si můžeš i vyzkoušet.
No, tak to je super, už si nikdy nekoupím špatnou náplň! Všiml jsem si, že se otevírají nové a nové prodejny papírnictví Familio a musím říct, že se výrazně zapracovalo i na designu poboček.
To je pravda, snažíme se při otevírání nových poboček najít to správné uspořádání zboží, vyslyšet zákazníky a přinést do papírnictví nový sortiment nebo dodavatele. Také stávající prodejny se snažíme po čase upravit tak, aby se naši zákazníci cítili příjemně a našli u nás vždy to, co potřebují. Dbáme také na dobrý zákaznický servis, tak jako v našich knihkupectvích.
Naše povídání vrcholí, Honzo, moc ti děkuju za tvůj čas a pokud bych tě mohl ještě o něco poprosit, pověz nám, jak to děláš, že máš vždycky tak dobrou náladu. Ta se k vánoční atmosféře hodí úplně stejně jako voňavé svíčky z našeho e‑shopu.
Já to dělám úplně jednoduše. Každé ráno se budím vedle té nejkrásnější a nejlepší manželky na světě. Pravidelně nás navíc chodí ráno vzbudit naše dvě milované ratolesti. To je ta energie, která mne provází celým dnem a životem (úsměv).